Úvodné ustanovenia
Týmto sa definujú základné obchodné podmienky upravujúce vzájomné právne vzťahy medzi firmou 23 Trade s.r.o. ako predávajúcom a každou fyzickou či právnickou osobou, ktorá učiní nákup tovaru od uvedenej spoločnosti ako kupujúci. Kupujúci akceptáciou týchto podmienok prostredníctvom odoslania objednávky vyjadruje súhlas s tým, že obchodné podmienky budú aplikované na celý právny vzťah vyplývajúci z kúpy tovaru, vrátane dodania, reklamácie a všetkých súvisiacich právnych záležitostí. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok kedykoľvek, pričom o takejto zmene bude kupujúci informovaný prostredníctvom aktualizácie na webovej stránke spoločnosti.
Všeobecné podmienky sa riadia aktuálnymi ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v jeho platnom znení, pokiaľ špecifické pravidlá nie sú stanovené inak právnymi predpismi Slovenskej republiky.
Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a sú záväzné pre kupujúceho okamihom uzavretia kúpnej zmluvy, kedy kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje, že si obchodné podmienky prečítal, rozumie im a v plnom rozsahu s nimi súhlasí.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy
Odoslaním formulára objednávky zo strany kupujúceho k predávajúcemu cez online platformu predávajúceho alebo prostredníctvom e-mailovej alebo inej formy objednávky dochádza k aktivácii návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
Uzavretie kúpnej zmluvy nastáva v momente, keď predávajúci akceptuje ponuku kupujúceho, čo sa deje zaslaním potvrdzujúceho e-mailu kupujúcemu. Predávajúci nie je zaviazaný odoslať tovar pred plným zaplatením ceny tovaru vrátane nákladov na jeho dopravu.
Potvrdzujúca akceptácia objednávky od predávajúceho zahŕňa:
- údaje o názve a charakteristikách tovaru, ktorý je predmetom predaja,
- informácie o cene a podmienkach platenia spojených s dodaním tovaru,
- informácie o doručovacej adrese tovaru,
- kontaktné údaje predávajúceho,
- prípadné ďalšie relevantné informácie.
Kupujúci má možnosť zrušiť svoju objednávku do momentu, kým neobdrží záväzné potvrdenie od predávajúceho, alebo do 12 hodín od prijatia takéhoto potvrdenia. Pre zrušenie objednávky musí kupujúci poslať písomné oznámenie o zrušení, v ktorom uvedie svoje meno, e-mailovú adresu a popis objednaného tovaru, a to prostredníctvom e-mailu.
V prípade zrušenia objednávky nie sú kupujúcemu účtované žiadne storno poplatky.
Obaja, predávajúci aj kupujúci, sa dohodli na tom, že ich vzájomná komunikácia bude prebiehať elektronicky, prostredníctvom e-mailov.
Právomoci a zodpovednosti zmluvných strán Predávajúci je zodpovedný za:
- Poskytnutie tovaru kupujúcemu v súlade s podmienkami stanovenými v kúpnej zmluve, vrátane jeho kvality a množstva, a zabezpečenie jeho adekvátneho balenia alebo prípravy na prepravu tak, aby bol tovar chránený.
- Dodanie všetkých dokumentov nevyhnutných pre prevzatie a používanie tovaru kupujúcim, v súlade s právnymi normami v platnosti na území Slovenskej republiky, ako sú napríklad návod na použitie v slovenskom jazyku, záručný list, dodacie listy a daňové doklady.
- Expedíciu tovaru kupujúcemu do troch pracovných dní od prijatia úplnej platby kúpnej ceny.
- V prípade nedostatočnej úhrady kúpnej ceny v stanovenej lehote, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a je povinný o tom informovať kupujúceho bez zbytočného omeškania písomne alebo elektronicky.
Kupujúci je povinný:
- Uhradiť predávajúcemu dohodnutú sumu kúpnej ceny vrátane prípadných nákladov spojených s doručením tovaru v lehote určenej kúpnou zmluvou.
- Po doručení tovar prevziať a dôkladne skontrolovať jeho stav.
- Potvrdiť prijatie tovaru na dodacom liste vlastným podpisom alebo podpisom osoby určenej kupujúcim.
Predávajúci má právo požadovať:
- Včasné zaplatenie dohodnutej kúpnej ceny za tovar.
Kupujúci má právo na:
- Prijatie tovaru v kvalite, množstve a termíne, ktoré boli dohodnuté v kúpnej zmluve a na mieste určenom medzi oboma zmluvnými stranami.
Právo na odstúpenie od zmluvy
-
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom (Tovar kúpený na fyzyckú osobu, nie IČO), má v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
-
Lehota na odstúpenie sa považuje za dodržanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané pred uplynutím tejto lehoty.
-
Na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci kontaktovať predávajúceho na emailovej adrese: info@karson.sk, alebo iným preukázateľným spôsobom, pričom môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza tu.
-
Tovar musí byť vrátený predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, nepoškodený, nepoužitý a v pôvodnom obale. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, pokiaľ sa predávajúci nerozhodol tieto náklady znášať sám.
-
Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, vrátane nákladov na dodanie (s výnimkou dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku výberu iného spôsobu dodania, ako je najlacnejší spôsob štandardného doručenia), a to najneskôr do 14 dní odo dňa prijatia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Platby budú vrátené rovnakým spôsobom, akým kupujúci vykonal pôvodnú platbu, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak.
-
Výnimky z práva na odstúpenie: Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch stanovených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z., najmä pri tovare, ktorý bol vyrobený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, alebo pri tovare, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
Kontrola tovaru a zodpovednosť za vady
Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru dôkladne skontrolovať jeho stav, vrátane kompletnosti, neporušenosti obalu a prípadného mechanického poškodenia. Akékoľvek zjavné vady alebo poškodenia musí kupujúci oznámiť predávajúcemu najneskôr do 48 hodín od prevzatia tovaru.
Ak kupujúci do 48 hodín od doručenia neohlási žiadne poškodenie alebo vadu tovaru, má sa za to, že tovar bol dodaný v bezchybnom stave a kupujúci s týmto stavom súhlasí.
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy v rámci zákonnej lehoty 14 dní od prevzatia tovaru, avšak nesmie byť poškodený alebo znehodnotený. Ak kupujúci až po uplynutí tejto lehoty zistí poškodenie tovaru, na takéto neskoré oznámenie sa neprihliada a nebude považované za oprávnenú reklamáciu.
Táto podmienka sa nevzťahuje na skryté vady, ktoré sa prejavia až pri používaní tovaru a ktoré nebolo možné zistiť pri bežnej kontrole pri prevzatí. V takom prípade sa reklamácia riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka alebo zákona o ochrane spotrebiteľa.
Podmienky doručovania
Predávajúci sa zaväzuje poskytnúť kupujúcemu produkty ponúkané na webových stránkach predávajúceho v súlade s kupujúcim vybranou objednávkou.
Je povinnosťou predávajúceho expedovať tovar, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, do troch pracovných dní od obdržania platby za tovar, za predpokladu, že je tovar dostupný na sklade.
Tovar bude doručený kupujúcemu prostredníctvom prepravnej služby, ktorú si vyberie predávajúci.
Kupujúci musí tovar prevziať na mieste určenom dohodou. Ak dojde k meškaniu doručenia tovaru zo strany predávajúceho, je predávajúci povinný o tom informovať kupujúceho. Ak kupujúci neprevezme tovar do siedmich dní po uplynutí dohodnutej lehoty na doručenie, môže predávajúci účtovať poplatok za skladovanie vo výške 25 eur za každý deň oneskorenia. Po 14 dňoch nevyzdvihnutia tovaru má predávajúci právo od zmluvy odstúpiť a tovar predať inej strane, o čom musí informovať kupujúceho bez zdržania.
Predávajúci môže požiadať kupujúceho o prevzatie tovaru ešte pred uplynutím lehoty stanovenej v kúpnej zmluve.
Miesto doručenia tovaru je určené v potvrdzujúcej objednávke zo strany predávajúceho, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Kupujúci je zodpovedný za prevzatie tovaru doručeného prepravcom na dohodnuté miesto. V prípade opakovanej doručovacej služby z dôvodu kupujúcovej neprítomnosti nesie všetky súvisiace náklady kupujúci, vrátane nákladov na opätovné doručenie.
Pri prevzatí zásielky je kupujúci povinný skontrolovať integritu balenia tovaru a v prípade zistenia mechanického poškodenia je povinný túto skutočnosť okamžite oznámiť prepravcovi a za jeho prítomnosti overiť stav tovaru. V prípade akéhokoľvek poškodenia je nutné vyhotoviť protokol o poškodení, ktorý potvrdí prepravca. Na základe tohto protokolu môže predávajúci poskytnúť opravu tovaru, zľavu, alebo v prípade neopraviteľného poškodenia, náhradný tovar.
Ak tovar nie je doručený v súlade s obchodnými podmienkami, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť a predávajúci je následne povinný vrátiť cenu tovaru do 15 dní od odstúpenia od zmluvy, a to bezhotovostným prevodom na účet určený kupujúcim.
Platba kúpnej ceny
Kupujúci je zodpovedný za uhradenie dohodnutej sumy za zakúpený tovar, vrátane prípadných nákladov na jeho dopravu, v súlade s podmienkami stanovenými v kúpnej zmluve (ďalej len „kúpna cena“).
Platba kúpnej ceny sa uskutočňuje prostredníctvom bezhotovostného prevodu na účet predávajúceho, ktorý je špecifikovaný v potvrdzujúcej akceptácii objednávky. Moment pripísania sumy na účet predávajúceho je považovaný za okamih úhrady kúpnej ceny.
V prípade, že kupujúci uhradí kúpnu cenu za dodaný tovar, môže od kúpnej zmluvy odstúpiť a požiadať o vrátenie zaplatenej sumy iba v rámci podmienok stanovených platnými zákonmi Slovenskej republiky a týmito obchodnými podmienkami.
Ak kupujúci nevykoná platbu kúpnej ceny včas a v plnej výške, predávajúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a je povinný o tom kupujúceho informovať bez zdržania.
V prípade oneskorenej platby zo strany kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, má predávajúci právo na úrok z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania. U spotrebiteľov sa úrok z omeškania vypočítava v súlade s výškou stanovenou zákonom.
Prenos vlastníckeho práva a zodpovednosť za poškodenie tovaru
Vlastníctvo tovaru prechádza na kupujúceho až po úplnej úhrade celkovej sumy kúpnej ceny. Zodpovednosť za akékoľvek škody vzniknuté na tovare sa prenáša na kupujúceho v momente prijatia tovaru.
Ochrana osobných údajov Medzi zmluvnými stranami bola dohodnutá povinnosť, že kupujúci, ak ide o fyzickú osobu nevykonávajúcu podnikateľskú činnosť (spotrebiteľ), musí poskytnúť predávajúcemu tieto informácie:
- Meno a priezvisko,
- Adresa bydliska vrátane poštového smerovacieho čísla,
- Telefónne číslo a e-mailová adresa.
V prípade, že kupujúci je právnická osoba alebo fyzická osoba-podnikateľ, je povinný oznámiť predávajúcemu:
- Obchodné meno,
- Adresa sídla alebo miesta podnikania vrátane poštového smerovacieho čísla,
- IČO,
- Telefónne číslo a e-mailová adresa.
Súhlas kupujúceho: Kupujúci dáva súhlas, v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, predávajúcemu na spracovanie a uchovávanie jeho osobných údajov, špecifikovaných vyššie a ďalších údajov potrebných pre činnosť predávajúceho, vo všetkých jeho informačných systémoch. Predávajúci sa zaväzuje nakladať s osobnými údajmi v súlade s platnými predpismi SR. Tento súhlas je udelený na neurčitý čas a môže byť kupujúcim kedykoľvek písomne odvolaný. Odvolanie súhlasu naberie účinnosť do jedného mesiaca od jeho doručenia predávajúcemu.
Kupujúci má možnosť aktualizovať svoje osobné údaje priamo v online prostredí na webovej stránke internetového obchodu, v sekcií určenej pre zákazníkov, ihneď po prihlásení.
Možnosť odstúpenia od zmluvy zo strany predávajúceho
Predávajúci má možnosť odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy z dôvodov, ako sú:
- Vypredanie zásob,
- Nedostupnosť tovaru dlhšie ako 15 dní,
- Ukonečnenie výroby tovaru zo strany výrobcu, dovozcu, alebo dodávateľa,
- Prípady vyššej moci.
Je povinnosťou predávajúceho vynaložiť všetky primerané úsilie na splnenie požiadaviek kupujúceho. Ak to nie je možné, musí predávajúci bezodkladne informovať kupujúceho o situácii a vrátiť celú uhradenú sumu za tovar do 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, prostredníctvom bankového prevodu na účet určený kupujúcim.
Postup odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho Kupujúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť zaslaním písomného oznámenia (e-mailom), pričom využije formulár poskytnutý predávajúcim, ktorý bude dostupný na webovej stránke predávajúceho. Toto oznámenie musí obsahovať:
- Identifikáciu kupujúceho,
- Číslo a dátum objednávky,
- Presnú špecifikáciu tovaru,
- Spôsob vrátenia prijatých platieb, teda údaje o bankovom účte.
Súčasne s odstúpením od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť tovar v originálnom stave, vrátane všetkého príslušenstva, dokumentácie a v pôvodnom obale, prostredníctvom poistenej zásielky.
Vrátenie kúpnej ceny V prípade odstúpenia od zmluvy a vrátenia tovaru, ktorý je neopozeraný, nepoškodený a kompletný, vráti predávajúci kupujúcemu celú kúpnu cenu do 15 dní od vrátenia tovaru, prostredníctvom bankového prevodu na účet určený kupujúcim.
Ak je vrátený tovar použitý, poškodený alebo nekompletný, bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o sumu zodpovedajúcu opotrebeniu tovaru a náklady na jeho opravu alebo uvedenie do pôvodného stavu.
Neplatnosť odstúpenia od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné, ak kupujúci nesplní všetky povinnosti spojené s odstúpením od zmluvy, ako sú uvedené vyššie. V takom prípade predávajúci nie je povinný vrátiť kúpnu cenu a má právo na náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru kupujúcemu.
Obchodné podmienky sú platné od 19.03.2024